Sunday, May 22, 2011

Alhamdulillah :)

Salam and hye there ;)
First of all alhamdulillah aku dah dapat jawapan perguruan. Akhirnya persoalan telah terjawab. Ni lah jawapan yang aku dapat :





Tahniah !
Anda berjaya ditawarkan dalam Program Kursus Perguruan Lepas Sijil Pelajaran Malaysia Ambilan Jun 2011.
Berikut adalah maklumat berkaitan Tawaran :
NOMBOR KAD PENGENALAN:93051408XXXX
NAMA:SYARIFAH NOOR AMALINA BINTI S ALI
PROGRAM:PROGRAM PERSEDIAAN IJAZAH SARJANA MUDA PERGURUAN (PPISMP)
KURSUS DITAWAR:S060E0000P
PENGAJARAN BAHASA INGGERIS SEBAGAI BAHASA KEDUA PENDIDIKAN RENDAH (SJKT)
TEMPAT:INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS DATO' RAZALI ISMAIL

21030
TERENGGANU DARUL IMAN
TARIKH MENDAFTAR:20 Jun 2011 ( 8.00 - 11.00 Pagi )       



ALHAMDULILLAH ! :D

Aku bersyukur sangat. Ye la aku yang dulu memang taknak apply langsung perguruan ni, then I changed my mind, tetibe boleh minat pulak nak masuk IPG ni, akhirnya dapat jugak masuk. Alhamdulillah ~

Before ni fikiran aku celaru gila. Mana taknya aku dapat course yang aku nak dekat UiTM, Arau. Tapi dalam masa yang sama, aku prefer perguruan. Sepatutnya result perguruan ni keluar 21 May, sama dengan tarikh pendaftaran dekat UiTM. Aku taktau nak decide mcm mana. Nak taknak aku kne la daftar dulu kat UiTM sbb aku takut perguruan tu tk dapat. Akhirnya aku baru decide 3 hari before pdftaran dekat U tu yang aku confirm akan gerak ke Perlis hari Jumaat walaupun aku dh 'click' terima tawaran before 14 May dkt surat tawaran tu. Tuptup esoknya (19May) aku dah dapat jawapan perguruan ni. Excited gila aku dapat. Excited lagi aku dapat kat Terengganu ! Haha. Aku memang berharap sangat dapat kat Terengganu, sebab aku tak pernah gi ganu. Terengganu tu dah la tempat yang lawa, pantai kat sana, Subhanallah ! aku dah la suka tengok pantai. hehe. Tapi aku rasa bersalah gila kat UiTM sebab aku tak pegy tp aku dah click terima kat surat tawaran tu. Before kne confirm tu, kne baca note ni :


TINDAKAN YANG PERLU DIAMBIL OLEH CALON SETELAH MENERIMA TAWARAN


  • Pelajar dimestikan membuat penerimaan atau penolakan tawaran dengan segera melalui laman web http://istudent.uitm.edu.my/intake
  • Jika anda tidak memberi jawapan dalam tempoh yang ditetapkan dengan sendirinya tawaran tersebut akan terbatal dan keputusan pembatalan adalah muktamad.


Nota:

  • Anda dinasihatkan supaya membuat keputusan yang teliti termasuk berbincang dengan ibu/ bapa samada menerima atau menolak tawaran. Setelah keputusan dibuat melalui laman web, ia tidak boleh lagi dipinda.
  • Tindakan calon yang membuat pengesahan penerimaan tetapi tidak datang mendaftar merupakan amalan yang amat dikesali. Perbuatan ini telah menutup peluang kepada calon-calon lain yang betul-betul berminat melanjutkan pelajaran di UiTM. Oleh itu, pihak UiTM berharap bahawa anda bukanlah salah seorang daripada mereka yang dimaksudkan.
  • Penolakan tawaran pada sesi ini tidak akan disenaraihitam atau memberi kesan kepada permohonan anda untuk sesi akan datang.


Sorry UiTM, saya tak sengaja. Saya memang berniat nak pergi UiTM tu, tapi terpaksa cancel last minute. Sorry~~


Hmm, aku sepatutnya dah ada kat Perlis tau sekarang ni. Tapi takpelah, mungkin perguruan tu adalah yang terbaik buat aku. Aku happy gila dapat perguruan ni. And what most important is my parents lagi happy bila dapat tau aku dapat perguruan ni =') Aku berharap sangat aku dapat belajar betol2 kat sana and Allah permudahkan segala urusanku kat sana, insyaAllah. Aku dah la sebatang kara kat sana nnt, maksud aku, aku takde sedara mara kat sana. sedey je =( Takpelah, sekali sekala merantau menuntut ilmu. hihi


Tak sabarnya nak pergi Terengganu ! <3


oklah, chooww dulu. ada banyak benda nak kena uruskan. Byyee, Salam


P/s : Rindunya kat member aku. Dyeorg semua dah masuk U. hmm


No comments:

Post a Comment